Obserwowanie ludzi jest spoko

To, w jaki sposób się zachowują, poruszają, ich wygląd zewnętrzny, mimika twarzy, czy są uśmiechnięci, a może bardziej poważni? co poprzez swoje zachowania próbują mi powiedzieć?


I wiecie co? Podejrzewam, że nie jestem w tym sam. Część z was, na pewno też wielokrotnie miała okazję patrzeć na inne osoby i zastanawiać się nad tymi wszystkimi rzeczami, które opisałem wyżej. Z wszystkich stworzeń to ludzie są najciekawsi i to ludzie wzbudzają w nas największą intrygę.

Bo przecież sami też jesteśmy ludźmi. Jedna z prawd oczywistych, o których musiałem wspomnieć,  w sumie to jeszcze nie wiem po co… no ale…

Szczególnie będąc w mieście mamy okazję obserwować tłumy ludzi, podążających przed siebie. Zawsze w jakimś konkretnym celu. A to w drodze do pracy, do domu, do centrum handlowego, albo sklepu monopolowego. Po to, aby coś zjeść, kupić czy spotkać się z innymi. To zjawisko wydaje się proste, a gdy tylko zdecydujemy się wejść w nie trochę głębiej, wzbudza w nas multum różnych pytań, na które staramy się odkryć jakieś sensowne odpowiedzi. ‚Dlaczego ta pani się tak spieszy?’ Albo… ‚Co ona sobie myślała, ubierając się w coś takiego?‚ Lub… ‚Jaa! Ale gość ma fajną fryzurę!’


Przerwa na reklamę: Podobają ci się moje teksty? Chcesz więcej? Udostępnij ten wpis i polajkuj mój fanpage. Dzięki temu dodasz mi mega dużo motywacji do dalszej pracy.


Po co to wszystko?

Wydaje mi się, że robiąc to całe obserwowanie, też się czegoś uczymy. O innych, ale przede wszystkim o nas samych. Bo tak naprawdę skąd wiemy, co akurat w danym momencie jest modne w świecie odzieży. Nikt mi nie powie, że z telewizji, albo Internetu, bo np. ja nie zwracam na to uwagi korzystając z tych mediów. No dobra, może czasami trochę zwracam, ale obserwując na żywo, a wirtualnie to kolosalna różnica. Myślę, że obserwując – później, w przyszłości prowadzi nas do tego, że staramy się naśladować innych. W zachowaniach, kontaktach, ubiorze. Po to nam to wszystko potrzebne. Ale też…

Jesteśmy ciekawi świata

Druga sprawa, to to, że po prostu jako ludzie, jesteśmy ciekawi świata. Taka już nasza natura. I oczywiście, jedni mniej, drudzy więcej. Jeden potrzebuje tylko obserwacji zewnętrznej, a drugi chciałby dowiedzieć się czegoś więcej, i próbuje wejść z buciorami, w życie prywatne i wewnętrzne innych. O ile nie robi tego z zamiarem złośliwym (a takich przypadków znamy niestety dużo), o tyle jest OK. Bo w ten sposób możemy też innym pomóc. Tak po prostu, tylko poprzez obserwowanie ich. Kiedyś, siedząc sobie w parku na ławce, spostrzegłem panią, która idąc upuściła jakiś produkt, miała go w siatce z innymi zakupami i nawet nie zauważyła, że jej wyleciał. Oczywiście widząc to, podniosłem zgubę i zwróciłem właścicielce. To mały gest, ale czasami bardzo potrzebny. Zdarza się też, że tak sobie siedząc bez powodu, i my wbrew pozorom możemy coś osiągnąć, np. poprzez…

Czyjś uśmiech

Jakież to fajne uczucie, kiedy sobie siedzisz, nic konkretnego nie robiąc, aż tu nagle, przechodząca obok ciebie osoba się do ciebie uśmiecha. Bez powodu, tak po prostu. Bo niektórzy ludzie tak mają. I wielka chwała im za to! Uwielbiam ludzi idących ulicą z  uśmiechem na twarzy. Przechodzisz, albo siedzisz na tej ławce, ktoś strzeli ci uśmiechem w twarz i przez chwilę czujesz, że zupełnie obca osoba okazuje ci sympatię. A uśmiech to podstawowa oznaka okazywania komuś sympatii. To może zmienić twój humor i cały dzień, nawet, a może przede wszystkim jak nie był zbyt fajny.

StockSnap_ODM8516YEK.jpg

Dlatego przesłaniem tego tekstu, przyznaję – trochę banalnego, jest to, żeby uśmiechać się do innych, w sytuacjach tych najbardziej prostych.

Róbmy to! 🙂 

Reklamy

3 uwagi do wpisu “Obserwowanie ludzi jest spoko

  1. Na to są nawet statystyki. Na początku lat 70. w USA badano miejsca publiczne (public spaces) pod kątem ich atrakcyjności, wzorów wykorzystywania przez ludzi (w których godzinach przychodzili najczęściej, gdzie siadali najczęściej, co robili najczęściej…). Zgadnij, co robili najczęściej … 😉

    Polubione przez 2 ludzi

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s